Kiko Liquid Skin foundation

kiko liquid skin foundation

 

Ongeveer twee maanden geleden ging ik op shopping trip naar Rijsel. Eén van onze eerste stops was de Kiko winkel.

Kiko is een budgetvriendelijk make-up merk met een uitgebreid aanbod qua producten en kleuren. Om mezelf een hoge rekening te besparen had ik al op voorhand bepaald dat ik enkel een nieuwe foundation en foundation brush wou kopen. De verkoopster raadde me de Liquid Skin foundation aan, de allernieuwste.

kiko liquid skin foundation (2)

 

“Vloeibare foundation met tweede-huideffect, SPF 15. De actieve bestanddelen in de formule hebben meervoudige eigenschappen: het hyaluronzuur draagt bij aan het hydrateren van de huid, de vitamine C en de Resveratrol helpen de huid elastisch te houden, de Creatine zorgt er mede voor dat de huid zacht blijft aanvoelen.

Liquid Skin Second Skin Foundation smelt samen met de huid zonder deze te verzwaren. De zachte, subtiele textuur wordt makkelijk aangebracht en voelt zijdezacht aan. De gemiddelde dekking is makkelijk regelbaar. De aanwezigheid van UVB-zonnefilters helpt de huid te beschermen.”

kiko liquid skin foundation (3)

“De glazen flacon met druppelaar is ideaal om de vloeibare formule van Liquid Skin Second Skin Foundation onveranderd te houden en garandeert dat de actieve bestanddelen langdurig werkzaam blijven. Verkrijgbaar in 14 kleuren, die zich aan alle huidtypes aanpassen. Niet comedogeen, hypoallergeen, fragrance free, paraben free.”

Het flesje is echt heel chique. Mooi in zwaar glas en met het pipetje. Kan met gemak naast een high-end foundation in je kast staan qua verpakking. Voor mijn vette huid is het heel belangrijk dat de foundation niet comedogeen is. Ik koos voor de kleur warm beige.

kiko liquid skin-001

 

Het was even wennen aan de liquide textuur. Die textuur zorgt er wel voor dat de foundation makkelijk te verdelen is en zuinig in gebruik. Voor mij ligt de dekking tussen light en medium. Het resultaat is zeer naturel. Vandaar de ‘second skin’ benaming. Hij voelt ook licht aan op de huid. Niet verstikkend.

Ik ben op zich wel tevreden over de foundation. Al weet ik niet als ik hem opnieuw zou kopen. Voor 18.90 euro kan ik volgens mij wel een foudation vinden met een betere dekking. Het hangt er van af welke eigenschappen je belangrijk vindt.

Written by Eva

7 thoughts on “Kiko Liquid Skin foundation

  1. Toen ik 2 weken geleden in Lille was, raadden ze mij daar ook deze aan. Ik heb hem toen niet gekocht omdat ik nog nergens reviews gelezen had en niet zeker wist of hij wel genoeg dekking zou geven. Ik mis dus niet echt iets als ik het zo lees… Ik vond hem bovendien ook vrij duur naar KIKO-normen

Plaats een reactie