25 questions about food tag

press days (2)

 

Omdat het niet altijd beauty moet zijn!

1) Wat is je favoriete ontbijt?

Ik ben absoluut geen ontbijt-persoon. Jaren heb ik niet ontbeten. Nu doe ik dat wel maar het is nog niet met veel enthousiasme. Mijn lichaam heeft veel tijd nodig om wakker te worden en zo meteen beginnen eten na het opstaan ligt me niet zo. Mijn ontbijt bestaat meestal uit een kom chocomelk (warm of koud) en wat beschuiten.

2) Hoe drink je je koffie?

Eigenlijk drink ik zelden koffie want ik ben meer een theedrinker. Tijdens de zomer drink ik wel eens zo’n iced coffee. Die met vanillesmaak is m’n favoriet. Als ik dan toch eens een traditionele koffie drink, dan drink ik die met melk en suiker.

3) Wat zit er op je lievelingsbroodje?

Een broodje bicky vind ik superlekker. Dat is een broodje met americain, bickysauzen, augurk en geroosterde uitjes.

sperry event (4)

4) Soep of salade?

Soep. Sowieso zal ik altijd warm eten verkiezen. Sla eet ik niet zo graag dus mij zal je praktisch nooit een salade zien eten. Soep eet ik eigenlijk ook niet vaak. Meestal als ik ziek ben of als ik ga eten bij mijn oma.

5) Wat is je favoriete kookboek?

Mijn recepten zoek ik altijd online op dus ik heb geen kookboeken. Oops!

6) Nooit meer zoet of nooit meer hartig?

Nooit meer zoet. Alleen maar zoete dingen, dat zou snel gaan vervelen. Dan hebben we nog niet eens over het feit dat het niet zo gezond zou zijn. Van zoete dingen krijg je ook zo’n grote dorst.

press days (34)

7) Welke keuken (land) is je favoriet?

Er zijn verschillende keukens die ik graag eet. Als ik dan toch één keuken moet kiezen, dan ga ik voor de Italiaanse. Lekkere pastagerechten, pizza, ijs, amaretto…

8) Wat is je favo foodfilm?

De eerste film die in me opkomt is Ratatouille. Een tekenfilm waar volgens mij toch veel volwassenen ook fan van zijn. De kleuren zijn zo mooi, het verhaal en het feit dat de film zich in Parijs afspeelt. Rond deze periode van het jaar zie je hem trouwens vaak op tv.

9) Wat is je meest ultieme guilty pleasure?

Frietjes van de frituur. Als ‘echte’ Belg zou ik iedere dag frieten kunnen eten. Die van de frituur smaken toch altijd net iets beter dan de zelfgemaakte of diepvriesfrieten. En de lekkere snacks er bij natuurlijk. Eén keer in de twee weken eet ik frietjes van de frituur. Dan bestel ik een kleintje met cocktailsaus en twee frikandel special. Yummie!

press-days (8)

10) Wie is je grootste inspiratiebron?

Niemand in het bijzonder. Koken is geen passie van mij dus inspiratie is voor mij niet belangrijk.

11) Thuis koken of uit eten gaan?

Uit eten gaan. Super simpel toch? Gewoon je keuze maken en wachten tot het eten geserveerd wordt. Als het wat goedkoper was dan zou ik veel vaker op restaurant gaan. De sfeer is ook helemaal anders dan in je eigen huis.

12) High end of Low profile?

Low profile. Sterrenrestaurants zijn niets voor mij. Het kost stukken van mensen. Met dat geld doe ik liever iets anders. Bovendien lust ik niet genoeg en ken ik er niet genoeg van om de gerechten uit sterrenrestaurants te appreciëren.

SAM_1002

13) Wat is je lievelings restaurant?

Ik kan niet echt één naam opnoemen. Het ene restaurant is heel goed omwille van het lekkere eten, het andere heeft een zeer leuk interieur, bij een ander is de bediening dan weer heel goed…

14) Boodschappen doe ik bij…

Voor de grote boodschappen gaan we meestal bij Delhaize. Voor de boodschappen tussendoor ook wel eens de Carrefour of zo.

15) Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb is..

Vorig jaar rond Kerst heb ik de beste kerststronk ooit gegeten. Het water loopt me in de mond als ik er terug aan denk! Er was chocoladecake met daarrond precies chocomousse en binnenin zat verkruimelde meringue. Onderaan was dan nog een krokant bodem die gekarameliseerd was. De stronk was eigenlijk voor zes personen maar ik heb die op enkele sneetjes na alleen opgegeten. #truestory En zou ik het morgen meteen opnieuw doen!

SAM_1129

16) Wat is je favo cocktail?

Qua alcohol hou ik vooral van zoete drankjes. Denk aan Pisang, Passoa, Eristoff, Amaretto…Dus als een cocktail zoet smaakt is de kans heel groot dat ik hem lekker vind. Een cocktail die iedereen wel kent en die ik graag drink is de tequila sunrise.

17) Koffie met George (Clooney) of Heston (Blumenthal)?

Met George Clooney! Voor zijn leeftijd mag hij er zeker nog zijn. Ik zou bij hem wel wat gossip willen lospeuteren over andere Hollywoodsterren 😉

18) Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?

Qua toestellen de basics zoals een kookplaat, een microgolf, een oven en een vaatwasser. Qua ingrediënten veel kruiden. Ik eet mijn eten graag goed gekruid. Pesto is een ingrediënt dat zeker niet mag ontbreken. Het past bij zoveel en ik eet het zo graag. Stiekem eet ik er wel eens een lepeltje puur van.

SAM_0486

19) Mijn favo snack is…

Chips! Vooral ’s avonds bij het tv kijken.

20) Wat zit er op jouw pizza?

Er zijn veel pizza’s die ik graag eet. Met spinazie, met mozzarella, met salami, met champignons….Mijn absolute favoriet is de BBQ pizza van Pizza Hut. Die saus is zooooo lekker.

21) Wat lust je echt niet?

Oesters bijvoorbeeld. Dat smaakt toch gewoon naar zeewater? Ik snap echt niet dat mensen dat lekker kunnen vinden.

press days (19)

22) Mijn favoriete foodblog is…

http://princessmisia.com/blog/

23) Het gekste dat ik ooit gegeten heb is..

Geen idee? Ik heb nog nooit iets gek gegeten.

24) Wat staat er op je food bucket list?

Maple syrup, banana bread, pretzels, kaviaar, poutine, pop tarts, hummus, corn dog,….veel eigenlijk.

press days (24)

25) Ik kan niet leven zonder…

Eten!

6 thoughts on “25 questions about food tag

  1. Hier krijg ik dus honger van eh 🙂 Ik haal net zoals jij mijn recepten meestal gewoon online, ik heb maar drie kookboeken. Ik ontbijt wel heel graag, vind dat altijd een heel leuk en belangrijk moment van mijn morgend.

Plaats een reactie