John Frieda frizz ease: dream curls shampoo

 

 

 

 

 

 

Allereerst sorry voor de kwaliteit van de foto’s in dit artikel. De batterijen voor m’n fototoestel waren aan het opladen dus ik heb foto’s getrokken met mijn gsm.

John Frieda, tot nu toe m’n favoriete merk voor haarverzorging. Toffe shampoos speciaal voor blondes, brunettes, krulhaar…en zo belanden we vandaag bij de dream curls shampoo. Deze krullebol deed de test. Lees je mee?

Deze shampoo heb ik een paar weken geleden gekocht in het kruidvat en ondertussen al meerdere keren gebruikt. Kwestie van een degelijke review te kunnen schrijven.

Deze miniversie bevat 50 ml en kostte 1,99 euro.

Formula with styling polymer defines and enhances curls for instantly easier styling results.

 

 

 

 

 

 

Ik was heel erg benieuwd als hij inderdaad z’n werk zo goed zou doen en misschien een holy grail zou zijn. De mede-krullebolletjes weten dat krullen echt niet simpel zijn om te stylen en nogal dikwijls droog en stug zijn. In contact komen met water is uit den boze want dan frisseert ons haar en lijkt het ontploft.

Nu over naar de shampoo zelf. De textuur is aangenaam. Niet super lopend, wat goed is. Anders loopt het toch maar weg tussen je vingers, recht in de afvoer van de douche. De kleur is wit met parelmoer-effect. Op de foto kan je zelfs de vlokjes zien.

 

 

 

 

 

 

De shampoo schuimt ook goed en je hebt er niet veel van nodig. Op de foto lijkt het misschien veel maar dat komt omdat de shampoo naar beneden aan het lopen was. Bovendien heb ik ook lang haar tot halverwege mijn rug, dus ik zal wel ietsie pietsie meer shampoo nodig hebben dan de gemiddelde vrouw.

Eenmaal m’n haar droog was zag ik al direct een verschil. Mijn haar blonk meer. Altijd leuk. Vast en zeker door die parelmoerdeeltjes. Mijn haar stond ook niet meer zo wild. Minder springhaartjes enzo. Mijn kapsel overleeft voor het eerst een regenbui zonder een eigen leven te gaan leiden! De frizz-ease belofte maakt hij dus zeker waar. Alleen vind ik dat de shampoo niet echt iets extra doet voor mijn krullen, en dat was toch wel de bedoeling.

Conclusie: 6/10. Doet z’n werk als frizz-ease goed maar dream curls bekom ik er niet mee.

Kunnen jullie me enkele holy grails verklappen voor krulhaar?

Written by Eva

14 thoughts on “John Frieda frizz ease: dream curls shampoo

  1. En zo serums voor krullen, die je na het wassen in je haar moet wrijven? Werken die niet?
    Zelf heb ik er geen ervaring mee. Mijn haar kan krullen en het kan plat liggen zonder dat ik er veel voor moet doen. Meestal zit er een golf in.

  2. Die deed het bij mij ook niet zo wauw. Dus staat hij langzaam eenzaam te worden in mijn kast tussen de rest. Serums werken voor mij beter. Maar ik stijl het teveel, waardoor het echt lastig is om weer mooie krullen te krijgen … Soit. Leuk artikel

  3. Ik ben ook een John Frieda addict. De enige shampoo voor blond haar die ook effectief afbleekt. Woehoew.
    Er is een betere krullen shampoo van John Frieda. Curl around daily shampoo. Ik zelf heb golvend haar, maar als ik mijn haar met de krullenshampoo én conditioner was, heb ik echt krullen. Dus het doet zeker iets extra’s met je krullen. 🙂

Geef een reactie

