Olive-oil: the EGG version

bron foto:basketmasterweavings.blogspot.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Net toen ik een hele nacht had geslapen met een masker van olijfolie , las ik dat 2 rauwe eieren toevoegen aan de olijfolie een echte boost zou geven voor je haar. Grmmbl, had ik dat maar eerder gelezen! Nu ja, aangezien ik de volgende dag mijn haar ging kleuren kon het dus geen kwaad om mijn haar een extra boost te geven.

Dus voor de tweede avond op rij deed ik de olijfolie + deze keer 2 rauwe eieren toevoegen aan het mengsel en dan maar smeren op het hoofd!

Het stinkt, ik kan je niet genoeg vertellen hoeveel het stinkt na een tijdje! Het is een zoete geur, maar zo indringend en gewoon slecht. Beter kan ik het niet beschrijven dan ‘slecht’.

De volgende ochtend…

Deze keer was het wel uitgelopen op mijn kussen  – great, just great…-. Maar dat was nog het minste van mijn zorgen. Dat mijn haar vies zou zijn, dat wist ik al op voorhand. Maar dat het ging stinken alsof ik met mijn hoofd in de compostbak had gezeten? Nee, dat had ik niet verwacht.  Na twee maal wassen was de geur er nog niet uit. En dan begon de horror van het kammen: bijna niet doorkambaar, alsof je met een luizenkam doorheen dreadlocks moet gaan. Het was pijnlijk en wanneer ik dacht doorheen alle nestels te zijn, dook er opnieuw een pluk op die ‘ambetant’ ging doen.

Het eindresultaat?

Zachter? Nee, niet zachter dan met de olijfolie alleen.

Sterker? Laten we dat hopen, na al die horror met de borstel en kam.

Glans? Dat wel, al had dat even goed door de olie kunnen zijn.

Mijn conclusie: ik doe dit nooit meer opnieuw, ik laat de eieren liggen waar ze moeten liggen. En dat is dus niet in mijn badkamer!

Ik heb het getest en kan jullie dus zeggen ‘laat die wonderverhalen van eieren op je hoofd gerust links liggen’.

Written by Silke

10 thoughts on “Olive-oil: the EGG version

  1. Eeeeehttjeeee!!! Ik zat hier echt met mijn mond open! Haha Silke, dit is echt weer typisch voor jou, ik zie het je zo doen! Hahaha. Ik was er graag bijgeweest the day after! 😀 natuurlijk denk je er niet aan dat het zo zou stinken hé. Dus echt 2 eieren volledig in je haar gedaan? Dat is echt best veel..
    Maar van de olijfolie alleen ben je dus wel tevreden?

  2. Ahw wat vreselijk dat het geen effect heeft gehad. Alles voor niks gedaan! Het lijkt mij persoonlijk ook niet fijn, nu weet ik iig dat ik er ook niet aan hoef te beginnen 😉

  3. Eieren zijn effectief goed voor je haar maar ze een nachtje laten rijpen in een handdoek niet!
    Azijn en bier zijn ook goed om je haar extra glans tegeven. Opgelet: je haar er met wassen, niet laten intrekken 😉

    I feel you!

    Oh, welk kleurtje?

Geef een reactie

