Summer Proof Make-Up

Make-up en zon, geen evidente combinatie. De hoge temperaturen vragen een aangepaste make-up. Volg onze tips en kom de zomer door zonder gesmolten schmink of cakey-face 🙂

Bij warme temperaturen zijn we al snel te vinden bij het strand of een zwembad. Haal de waterproof mascara maar boven.

De huid heeft al warm genoeg dus geef ze wat ademruimte. Vervang je foundation door getinte dagcrème.

Voor wie echt niet zonder foundation kan, kies een olie-vrije versie of een foundation op waterbasis.

Lipstick en lipgloss smelten gewoon van je lippen. Ga voor een lipstain, die blijven tot 6 uur lang goed zitten.

Zweet en poeder samen wordt een troep. Breng blush en oogschaduw aan in creamy versie, poeder is uit den boze.

Prime, prime, prime! Maar dat wisten jullie vast en zeker  al.

Toch nog last van glimmende zones? Gebruik blotting paper in plaats van poeder. De kans is groot dat je gedurende de dag meerdere keren moet ‘ontglimmen’. Met poeder zou je dan laagje boven laagje opbouwen tot een centimeter. Beetje overdreven, maar je snapt wel wat ik bedoel 😉 Met blotting paper gewoon op de probleemzone deppen en het papiertje zuigt het zweet/talg op!

Ik vond deze tips alvast handig. Jullie hopelijk ook 😀

Written by Eva

20 thoughts on “Summer Proof Make-Up

  1. In de zomer zweer ik bij mijn getinte dagcrème van MAC (ja, ik ben een fan!)… Foundation zie je bij mij dan heel erg op mijn huid liggen omdat ik nogal grote porieën heb, en in het daglicht zie je oh zoveel meer 😀

Geef een reactie

