Fashion week: 7 tips

Ook op vlak van beauty en make-up valt er veel te leren tijdens de Fashion Week. Dit zijn de beste 7 tips die ook bruikbaar zijn voor ons.

1. Als je met donkere/felle kleuren oogschaduw werkt dan is het handig om een papieren zakdoek in vier te plooien en onder je oog te houden. Zo zul je geen oogschaduw op je wangen terugvinden. Niets vervelender dan die zwarte oogschaduw op een deftige manier van je wangen te moeten krijgen.

2. Nadat je jouw blush hebt aangebracht, kun je met een highlighter er nog eens over gaan. De appeltjes van je wangen zullen meer blinken en er veel minder poederachtig uitzien.

3. Zorg ervoor dat al je haar uit je gezicht is wanneer je make-up aanbrengt. Gebruik grote platte spelden, maar steek een papieren tissue ertussen, zo blijft je kapsel zoals jij het wil. Anders mag je weer opnieuw beginnen stijlen op die plekken … .

4. Breng concealer onder de ogen aan met heel korte bewegingen, zo zal het product er natuurlijker uitzien en sneller in de huid trekken.  Dit is wanneer je het doet met een borsteltje. Doe je het met je vinger dan kun je wel gelijkaardige bewegingen maken, maar je zult nooit hetzelfde effect als met borsteltje.

5. De truc om grote ogen te hebben blijft nog steeds dezelfde: heel lichte concealer/oogschaduw volledig rond het oog aanbrengen. Vooral de binnenste ooghoeken moet je inkleuren met zo’n licht mogelijke kleur. Daarnaast kan je nog je waterlijn wit kleuren voor een extra boost.

6. Als je enkel lippenstift gaat gebruiken en dus geen lipgloss meer erboven zult aanbrengen, dan is deze tip belangrijk voor jou! Gebruik altijd, maar dan ook altijd een penseel om dit te doen. Je werkt heel precies en kun veel egaler de lippenstift aanbrengen. Met een lippenstift zelf zit je nogal snel buiten de randjes of is de kleur niet gelijkmatig aangebracht.

7. De laatste tip is op zoek te gaan naar een lipliner. Het is taboe om een donker randje rond je lippen te hebben en dan een lichtere kleur lippenstift te gebruiken. Maar grote trend is om je lipliner te matchen aan je lippenstift. Met de lipliner kun je op voorhand heel precies de vorm bepalen van je lippen. Gebruik een lichte concealer net boven en onder de lippen, zo gaan ze voller lijken.

14 thoughts on “Fashion week: 7 tips

  1. Ik gebruik ook een lipliner, haha, een tint donkerder dan mijn eigen huidskleur. :’) Maar ik heb ook geen liplijn van mijzelf, die is opgelost, heel raar. Maar wel goede tips! Vooral de huge eyez, love them!

  2. Ik draag soms donkerrode lippenstift, en ik gebruik geen penseeltje als in never ever… Ik heb er ook gewoon het geduld niet voor (ik zondig tegen de 7 regels 😉 ). Maar ik gebruik mijn wijsvinger, begin in het midden en ga dan heel fijn naar de mondhoeken. Ik vind zelf dat het er zo ook supergoed uitziet en nog geen slechte commentaar gehad… 🙂

Geef een reactie

