Mens sana in corpore sano

Hey everyone 🙂

Iedereen kent wel de spreuk ‘een gezonde geest in een gezond lichaam’. Meestal wordt deze spreuk geassocieerd met sport. Het feit is dat we in ons drukke leventje van werken en school soms weinig tijd hebben om aan sport te doen.

Af en toe realiseren we ons dan dat sport er voor zou zorgen dat onze conditie beter is, dat onze cellulitis zou verminderen, dat we weer in die jeans of t-shirt zouden passen die nu te klein is…Maar je moet toegeven, na een weekje sporten geven we het al op. Ik was ook zo.

Een paar weken geleden heb ik besloten om opnieuw te beginnen sporten. Vastberaden om killerlegs te krijgen, een conditie om U tegen te zeggen en ik heb nog ruimschoots de tijd om bikiniproof te zijn.

Mijn sport bestaat uit 3 maal per week een halfuur op de hometrainer fietsen. Het is niet veel maar het is tenminste realistisch. Tijdens die twintig minuten simuleert de hometrainer een bergrit en hij verhoogt de weerstand om de zoveel minuten. Niet simpel hoor. In dat halfuurtje fiets ik telkens ongeveer 10 kilometer en verbrand ik 500 calorieën. Me dunkt dat ik goed bezig ben!

De bedoeling is uiteraard dat ik het deze keer wel volhoud. Welke methode gebruiken jullie om gemotiveerd te blijven? Aan welke sport doen jullie?

10 thoughts on “Mens sana in corpore sano

  1. Ik doe 1x per week aan body pump en 1x per week step ik. Ik heb een tijdje ook 0 motivatie gehad, maar sinds ik aan body pump doe zijn de kilo’s eraf gevlogen en ben ik na bijna 3 jaar eindelijk weer eens bikini-proof om het zo mooi uit te drukken als jij 😉 Dat is mijn motivatie.. dat je ook echt iets ziet van je harde werk; kilo’s eraf en daarvoor in de plaats zijn spieren terug gekomen.. Succes met sporten!

Geef een reactie

