Rituals Sensational Soft Cleanser

SAM_0630

Ik moet eerlijk toegeven dat ik Rituals vooral ken door hun heerlijke shower foams. Hun skincare en make-up heb ik nooit uitgebreid getest. Dankzij de vernieuwing van het skin care gamma ben ik dan toch gezwicht.

De verpakking ziet er fris uit. Stralend wit met tekeningen van bloemblaadjes. Een knijptube is altijd handig én hygiënisch in gebruik.

SAM_0632

Deze ultramilde, zeepvrije reinigingsgel met kalmerende botanische extracten is een zachte manier om het gezicht te reinigen. Een heerlijke gel die op de huid smelt tot een zachte olie en daarna verandert in een reinigende lotion.

Toen ik las over die olie kreeg ik toch even schrik. Mijn vette huid masseren met olie zag er in mijn hoofd uit als een ramp. Wie niet waagt, niet wint!

SAM_0636

Er komt een half doorzichtige, half witte gel uit de tube. De cleanser ruikt lichtjes zoet. Time for action. Hoe gebruik je deze cleanser? Breng een kleine hoeveelheid gel aan op de droge huid. Goed inmasseren om onzuiverheden en make-up op te laten lossen. Afspoelen met lauw water (eventueel met een washandje).

De gel wordt dankzij de warmte van mijn huid en het masseren inderdaad een olie. Persoonlijk ben ik geen fan van olie. Ik heb dus serieus op mijn tanden moeten bijten. Met veel plezier spoelde ik de olie af. Geen washandje nodig gehad.

Enorm opgelucht nadat ik géén vettig laagje vond op mijn huid. Hij voelde zelfs heel zacht aan. Toch even op de korrel nemen als de cleanser wel alle make-up er afgehaald had. Ik nam een reinigingsdoekje en ging er mee over mijn gezicht…geen make-up te bespeuren! De cleanser had zijn werk dus perfect gedaan en alle make-up verwijderd.

Deze cleanser is verkrijgbaar in winkels van Rituals, geselecteerde shop-in-shops en via www.rituals.com voor 13.50 euro (125 ml). Zou jij deze cleanser gebruiken?

Written by Eva

15 thoughts on “Rituals Sensational Soft Cleanser

Plaats een reactie