Ikari scrub

SAM_0346

Deze scrub lag al een tijdje in de testlade. De laatste weken heb ik wat last van velletjes op mijn gezicht. Het ideale moment dus om een nieuwe scrub te testen.

SAM_0345

De verpakking ziet er clean uit. Stevig materiaal ook. Geen glas maar dik plastic. Er zit ook een beschermkapje op. Het spateltje dat er bij zit maakt het helemaal af.

SAM_0343

SAM_0351

Wat zegt Ikari zelf: ‘Voorzien van voldoende “schurende” korrels heeft deze scrub de kwaliteit om de huidoppervlakte te vernieuwen en tegelijk de dermis te stimuleren tot het aanmaak van nieuw materiaal (collageen, elastine, hyaluronzuur). Bovendien bevat het kalmerende natuurlijke ingrediënten die de nieuwe oppervlakte beschermen.’

Genoeg gebabbeld, tijd voor actie! Ik neem met het spateltje wat product en maak stippen op mijn voorhoofd, kin, neus en wangen. Ik maak handen en gezicht vochtig en maak zachtjes cirkelvormige bewegingen.

De scrub voelt heel goed aan. De korrels zijn niet te hard. De textuur is aan de romige kant. Alweer een pluspunt vind ik. Lompe brokken scrub, daar ben ik geen fan van. De scrub heeft ook een heerlijke geur. Waarschijnlijk afkomstig van de natuurlijke ingrediënten.

SAM_0352

Het belangrijkste is natuurlijk het resultaat. Ik heb een gevoelige huid. Veel scrubs zijn daardoor te agressief. Deze scrub kan mijn huid perfect aan. Geen irritatie, geen rode vlekken, geen acné…score! Achteraf ook geen trekkerig gevoel. Mijn huid is heerlijk zacht. Het resultaat is ook langdurig. Mijn vette huid begint normaal na het scrubben al weer vettig te worden na een uurtje. Deze scrub houdt mijn huid meerdere uren talgvrij.

Je kan het al raden. Ik ben fan! Heb jij ervaring met Ikari?

Written by Eva

10 thoughts on “Ikari scrub

Plaats een reactie