Weekendje weg

SAM_4699

Op naar de Ardennen!

Het weekend voor mijn verjaardag bevond ik mij, samen met de BFF’s, in Stavelot. We huurden er een mooi herenhuis vlak in het centrum. Reden? Enkele jarigen rond deze periode, andere waren 2 jaar samen én omdat we gewoon eens allemaal gezellig samen wilden zijn.

samsonite

 

De avond voor ik vertrok maakte ik mijn valies. Zo ben ik de dag zelf op mijn gemak. Voor de eerste keer gebruikte ik mijn nieuwe Samsonite Bright Lite 2.0 Super tevreden. Heel licht en rolt zo ongelofelijk vlotjes. Ik heb eens de trolley van mijn ouders er bij genomen om te vergelijken. De mijne is toch stukken beter hoor! Aangezien het maar voor een weekendje was had ik zeker genoeg plaats voor alles. Enkele outfits, wat handdoeken, extra schoenen, wat badproducten en make-up…

SAM_4673

Wanneer we toekwamen aan het huisje waren ze het nog aan het schoonmaken. Het ideale moment om de omgeving wat te verkennen en een terrasje te doen. We probeerden ook al te memoriseren waar de bakker, de bank en het grootwarenhuis zich bevonden.

SAM_4675

 

De eerste avond hebben we vooral de omgeving en het huisje verkent. Ons gezellig geïnstalleerd met wat hapjes en drankjes in de zetel. Meer moet dat niet zijn. Babbelen, tv kijken, gamen…en lekker eten!

SAM_4683

 

Het huisje was zo mooi. Gerenoveerd maar toch enkele sfeervolle ‘oude’ elementen bewaard. Vanuit mijn slaapkamer had ik trouwens een prachtig uitzicht over de hele streek met in de verte de bossen.

SAM_4702

 

Dit is een kamer langs de straatkant. Alle kamers hadden romantische accenten en waren min of meer landelijk ingericht. Mij hoor je niet klagen want ik ben dol op modern-landelijke interieurs.

SAM_4689

 

De eerste dag zijn we gaan zwemmen in het openluchtzwembad.  In de regen. We moesten zelfs bijna uit het water omdat het in de verte begon te donderen en bliksemen. Het grappigste van allemaal was dat een badmuts verplicht was. Dear lord. Daar hebben we zelfs geen foto’s van durven maken.

De tweede dag wilden we eigenlijk gaan paintballen. Dat ging jammergenoeg niet omdat ze per groep een minimum aantal personen moeten hebben en wij alleen met ons groepje was te weinig. Dan zijn we maar gaan kajakken. In het begin was het nog wat sukkelen maar daarna ging het wel.

SAM_4707

 

Het weekendje heeft mij enorm veel deugd gedaan. Spijtig dat het zo snel voorbij gegaan is…

Written by Eva

5 thoughts on “Weekendje weg

Geef een reactie

