Personal: fotoverslag Parijs

paris

Het was gewoonweg ZA-LIG! Zoals ik het me had voorgesteld maar nog tien keer beter. 

paris (2)

Je verplaatsen in deze stad doe je best met de metro. We hebben het de eerste dag te voet geprobeerd maar dat was niet echt aan te raden. Parijs is nogal groot en vrouwen die kaartlezen….:) Het is ook goedkoop. Voor 6.50 euro ongeveer kan je de hele dag onbeperkt de metro nemen.

paris (3)

Arc de Triomphe. Veel groter dan ik verwachtte. Zo’n drukke plaats ook voor de auto’s. Deze foto heb ik echt snel moeten nemen tussen de auto’s door.

paris (4)

Uiteraard hebben we door de Champs Elysées gelopen. Window shoppen want de merken in deze straat zijn meestal niet zo budgetvriendelijk. Bovenaan mijn lijstje stond Guerlain. Helaas waren ze daar aan het verbouwen. Volgende keer dan maar!

paris (5)

Dino’s bij Louis Vuitton. De etalages in het algemeen zijn daar prachtig. De winkels hebben daar meer oog voor detail qua etalage en winkelinrichting. Wat ook opviel was dat er bijna bij elke winkel aan de deur security staat of een verkoper die je welkom heet.

paris (6)

Het Louvre. Gratis voor mij omdat ik Europees en onder de 26 ben. Mooi meegenomen! Anders betaal je 13 euro wat ik nog een zeer mooie prijs vind voor zo’n groot en mooi museum. Je kan er echt uuuuren in lopen maar wij hebben het bij 2 uren gehouden. En ja, ik heb de Mona Lisa gezien.

paris (7)

De Sacré Coeur. Gelegen op een heuvel. Vanaf daar heb je een prachtig uitzicht over Parijs.

paris (8)

De adembenemende Galeries LaFayette. Het Louvre voor de shopaholics. Hier ook één en al luxe. Zelf heb ik twee beauty items gekocht in de afprijzing. Een coral lipstick van Maybelline en een eye shadow palette van Studiomakeup.

makeup

paris (9)

De Notre-Dame. Nog zo’n classic van Parijs.

paris (10)

Het futuristische Centre Pompidou. Heel raar zo tussen al die klassieke gebouwen.

parijs

In Parijs zijn enorm veel pleintjes en fonteintjes.

Ik ga zeker nog terug! Ben jij al in Parijs geweest?

Written by Eva

9 thoughts on “Personal: fotoverslag Parijs

Geef een reactie

