Clarisonic Mia 2 kit: my experience

clarisonic-mia-2

Eind juni viel de Clarisonic Mia 2 kit in mijn brievenbus. Na 2 maanden testen ben ik klaar om mijn ervaring met jullie te delen.

“Clarisonic is veel meer dan gewoon een borsteltje, het is een instrument dat de conditie van de huid verbetert : het verwijdert 6 keer meer onzuiverheden dan reinigen met de hand en het verfijnt de poriën. Na twee weken gebruik wordt de teint helderder en worden huidverzorgingsproducten beter opgenomen waardoor het effect optimaal is.”

clarisonic

In de Mia 2 kit vinden we uiteraard de clarisonic, een travelcase, een cleanser en een oplader. Speciale oplader trouwens want hij werkt met een magneet. De clarisonic is namelijk waterdicht en heeft dus geen opening. Op de doos zelf staat al veel uitleg maar er zit ook nog een handleiding bij.

clarisonic (2)

Hoe gebruik ik hem? Mijn gezicht vochtig maken en de clarisonic vochtig maken. Een reinigingsgel aanbrengen op de clarisonic en push the button! Vanaf dan moet je gewoon genieten. De clarisonic geeft zelf een signaal wanneer je van gezichtszone moet veranderen. Je begint met je voorhoofd (20 seconden), daarna neus en kin (20 seconden) en je sluit af met elke wang 10 seconden. De bewegingen van het borsteltje voelen aan als een gezichtsmassage. Bij momenten kietelt het zelfs.

clarisonic-mia-2-kit

Is mijn gezicht achteraf goed gereinigd?  Ja. Ik zie aan mijn gezicht en aan de borstel dat al mijn make-up weg is. Toch even dubbelchecken. Met een wattenschijfje en wat make-up remover ga ik over mijn gezicht ter controle. Niets te zien. Reinigen doet de clarisonic dus als de beste. Gebruiksvriendelijk is hij ook. In amper 1 minuut is je gezicht grondig gereinigd en je krijgt er een leuke massage bij. Mijn huid voelt ook zachter aan dan gewoonlijk. Tot zover mijn positieve bevindingen.

Zoals het eigenlijk met alle skincare is, is veel afhankelijk van je huid. Iedere huid is anders en reageert anders. Wat voor de één werk, werkt voor de ander misschien niet. Met dit in gedachten moet je de volgende alinea lezen.

Begin juli begon ik de clarisonic voor het eerst te gebruiken. Na iets meer dan een week merkte ik meer onzuiverheden op in mijn gezicht. Als snel legde ik de link met de clarisonic aangezien ik niets anders gewijzigd had in mijn skincare routine. Dagelijks gebruik was misschien wat te veel van het goeie. Die intensieve reiniging had mijn talgproductie verhoogd dacht ik. Ik minderde het gebruik maar mijn huid werd niet beter. Uiteindelijk heb ik dan een pauze ingelast. Na enkele dagen zag ik mijn huid weer opknappen. Om er toch zeker van te zijn dat die onzuiverheden van de clarisonic kwamen ben ik hem weer opnieuw beginnen gebruiken. Na enkele dagen herhaalde de geschiedenis zich helaas.

Wat zijn jouw ervaringen met de clarisonic?

Clarisonic MIA 2 Kit – € 149

Reserve borstelkop – € 25
Cleansers – € 25

Verkrijgbaar vanaf 1 september in de online stores van Ici Paris XL,
en vanaf 15 september in de geselecteerde winkels van Ici Paris XL in België

Written by Eva

13 thoughts on “Clarisonic Mia 2 kit: my experience

  1. De Clarasonic reviews blijven me achtervolgen. Ik twijfel echt om hem te kopen met mijn gevoelige huid. Het is ook niet het meest goedkope product. Je bent niet de eerste die niet razend enthousiast is. Dilemma’s…

  2. Aww I’m sorry this breaks you out 😦 It breaks me out a bit if I use it for 3 nights in a row, otherwise it’s fine. That’s the problem with Clarisonic: it’s quite an investment but you can’t predict how it’ll work for you!

  3. Bij twijfel zou ik eerst eens beginnen met een gezichtshandborsteltje van de Hema of Bodyshop en kijken of je huid er wel tegen kan, ben je niet meer dan 5 euro kwijt als je huid er toch niet helemaal mee eens is. Ik gebruik zelf die handborsteltjes en die bevallen me prima en een stuk goedkoper dan die elektrische exemplaren waarvan de vervangingsborsteltjes alleen al 25 euro kosten.

  4. Het is normaal dat er onzuiverheden komen. Al het vuil vanbinnen in je huid komen nu naar boven. Blijven gebruiken, het is normaal. Achteraf zal je huid beter zijn dan ooit tevoren

Geef een reactie

