Bourjois Happy light foundation & matte primer + poudre de riz de java

bourjois-happy-light

Bourjois lanceert Happy Light, de nieuwe lijn die licht brengt in je teint, met een schitterend resultaat zonder de geringste oneffenheid!

bourjois-happy-light (2)

“Dankzij de innoverende formule en tweede huid-textuur, zal Foundation Happy Light heel wat vrouwen gelukkig maken! Lumineus en perfect egaal bij welk licht dan ook: je teint is nog nooit zo mooi geweest!”

bourjois-happy-light-foundation

Het flacon is in glas. Handig om te zien hoeveel foundation er nog in zit. Het pompsysteem is aangenaam om mee te werken.  Dit is de kleur Beige Doré. Er zijn nog lichtere en donkerdere kleuren. Deze zit ongeveer in het midden.

bourjois-happy-light-foundation (2)

Helaas pindakaas heb ik de verkeerde kleur gekozen. Ik heb mezelf wat bruiner ingeschat dan ik werkelijk ben. Daarom heb ik de swatch op mijn hand gemaakt. Om de foundation te testen heb ik hem natuurlijk wel op mijn gezicht aangebracht. Op een dag dat ik niet buitenshuis moest zijn…

De foundation is zeer zuinig in gebruik. Eén pompje is meer dan voldoende voor heel m’n gezicht. De foundation voelt totaal niet vettig aan wat voor mij al een dikke plus is. Ik voel precies niet dat ik hem aan heb. Mijn huid voelt niet zo ‘verstikt’ aan zoals bij de meeste foundations. Het resultaat ziet er gezond en naturel uit volgens de medemens.

happy-ligh-matte-serum

“Speciaal ontwikkeld voor  normale en gemengde huidtypen, heeft ook de Happy Light Basisserum Mat een verzorgende serumstructuur. Het maakt de huid stralend, zacht en van een sublieme structuur: de poriën worden verfijnd en de teint wordt mat bij alle soorten lichtinval.”

happy-light-matte-serum

Met mijn vette huid is primer echt een must. Deze matterende versie klonk als muziek in mijn oren. No worries, er is ook een primer voor de normale tot droge huid. Ook hier weer een glazen flacon met pompsysteem.

happy-light-matte-serum (2)

De primer is lichtroze van kleur maar éénmaal aangebracht zie je dat niet meer. De primer is iets minder zuinig dan de foundation want ik heb 2 pompjes nodig. Hij trekt snel in en voelt niet vettig aan. De eerste uren kan hij mijn huid mat houden maar daarna begint mijn gezicht te blinken. Geen verrassing want ik heb nog geen enkele primer gevonden die mijn gezicht een hele dag mat houdt.

poudre-de-riz-de-java

“Ter gelegenheid van de 150ste verjaardag kon Bourjois slechts eer bewijzen aan dat, wat haar springplank werd naar een wereldwijd succes… Met Herinnering aan het Rijstpoeder van Java, zorgt Bourjois voor de wedergeboorte van dit kleine wonder, een herinterpretatie met de technologische middelen van vandaag… Een regelrecht collector’s items om snel te ontdekken!”

poudre-de-riz-de-java (2)

De verpakking is zo retro as can be. Komt precies recht uit oma’s make-up lade. Het is zo’n potje met gaatjes in. Normaal ben ik geen fan daarvan want voor je het weet is al het poeder er uit gekropen en krijg het er dan maar eens terug in. Gelukkig heeft dit potje een schuifsysteem waarmee je de gaatjes kan afdekken. Simpel maar enorm handig!

poudre-de-riz-de-java (3)

Het poeder is lichtroze (in grote hoeveelheid) en heeft een heerlijke geur.

poudre-de-riz-de-java (4)

Het voelt heel zacht aan en blendt makkelijk. Nu zie je een witte waas omdat ik veel poeder gebruikt heb.  Op mijn gezicht zie je dat natuurlijk niet. Het effect is zeer subtiel maar prachtig. Hetzelfde principe van de Guerlain Météorites eigenlijk. Geen overdreven blinkende highlighter maar een heerlijk geurend poeder die zorgt voor een mooie éclat.

Welk van de drie producten spreekt jou het meest aan?

Foundation 30 ml 15.49 euro

Primer 15 ml 12.99 euro

Poudre de riz de java 3.5 gram 12.99 euro

Nu in de winkels.

Written by Eva

8 thoughts on “Bourjois Happy light foundation & matte primer + poudre de riz de java

  1. I like a lot of the new Bourjois products, and I’ll definitely have to check these out! My go-to foundation for photos remains Bourjois Healthy Mix, but I’d like to try this one, too!

  2. Pingback: Favourites of September | Beauties@Work

Geef een reactie

