De horror van een slechte mascara

mascara

Het is vroeg in de ochtend, ik heb exact 1 uur de tijd om me klaar te maken. En dat betekent: douchen, scheren, kleren kiezen, make-up en haar leuk opsteken. “Say what?!”
Trots als een pauw met roze veren mag ik je vertellen dat het mij (bijna) elke dag lukt. Mijn grootste tip is dan ook om een vaste routine te hebben en daar ook aan vast te houden als een maniakale gekkerd. In het weekend gooi je dan eens alle remmen los en kan je er lekker op experimenteren met zotte kleurtjes, andere blush of een nieuwe mascara.

En daar… ging het deze week mis. Ik had een nieuwe mascara gekocht van Rimmel ( adjustable volume mascara 3 in 1). Ik zat nog met het waanidee dat er wel niets ergs kon gebeuren door die nieuwe mascara te gebruiken. Well I was WRONG! Met deze mascara kan je draaien en zo het volumegehalte bepalen. Een beetje bullshit in mijn ogen, want ik heb altijd graag zo veel mogelijk volume. Maar bon, het is mooi dat ze ook denken aan de meisjes die liever niet te extreem gaan.

Mijn look die ochtend was simpel, aardekleuren en een klein beetje eyeliner . Niets speciaals, maar wel mooi. Na het krullen van mijn wimpers was het moment daar. Niets vermoedend bracht ik de mascara aan, maar er bleef nog heel wat zwarte troep aan het uiteinde van mijn “stokje” hangen en hup het ging aan mijn ooglid…. . Had ik dan niet eerst beter die zwarte troep afgeveegd aan mijn “voorraadpotje”? Natuurlijk en dat had ik ook gedaan, maar toch was het blijkbaar niet genoeg.

Fase 1: lichte paniek want je mag niet knipperen en je weet dat je straks ultravoorzichtig zult moeten zijn.
Fase 2: je probeert met je vinger wat weg te deppen uit pure wanhoop en tijdsnood. Uiteindelijk maak je het alleen nog maar erger en zit er al een hele zwarte vlek op je ooglid.
Fase 3: onderhandelen met jezelf, want het afvegen en opnieuw aanbrengen van de make-up zal tijd kosten. Uiteindelijk zal je haar het onderspit moeten delven en zal het nog halfnat moeten worden opgestoken.
Fase 4: schietgebed tot God want het spul is waterproof en wil niet van je oog af.
Fase 5: aanvaarding met als besluit dat je de rest van de dag niet meer in de spiegel zult kijken.

Een week later heb ik de mascara al wat meer onder de knie gekregen en het lijkt het grote smoswerk verleden tijd. Maar die ochtend wil ik nooit meer meemaken!

Written by Silke

8 thoughts on “De horror van een slechte mascara

  1. Jap, is het niet de eyeliner die de look verpest is het wel de mascara! 😀 Zelf laat ik het gewoon zitten, ondanks dat ik het weg wil poetsen, maar als het opgedroogd is met een wattenstaafje eroverheen en gooonneeee! Works like a charm!

  2. Ahh well testing makeup out is very important to avoid early-morning makeup malfunction emergencies. I’ve had untested makeup smudge throughout the day, and it’s unpleasant!

Geef een reactie

