Wrong colour foundation

SAM_0936

De perfecte kleur foundation vinden is niet eenvoudig. Als ik iets vind die voor 80% bij mijn huidskleur past, dan ben ik al heel tevreden. Helaas heb ik ook kleuren die bij mij terecht gekomen zijn die totaal niet bij me passen. Vandaag toon ik jullie de 4 full size foundations/bb creams die ik nooit gebruik.

catrice-infinite-matt

De infinite matt van Catrice. Die heb ik nu al een paar jaar. Na de aankoop heb ik die dus echt een tijdje gebruikt. Erg eigenlijk, als je ziet hoe die kleur totaal niet bij mijn huid past. De kleur is te donker en heeft de verkeerde ondertoon.

gosh-bb-cream

Deze BB cream van Gosh past al iets beter bij me dan de foundation van Catrice. De ondertoon is beter bij deze. Helaas nog altijd te donker om van een mooi resultaat te kunnen spreken.

max-factor-facefinity

Deze Facefinity van Max Factor is dan weer te bleek…

maybelinne-wonder-finish

Van alle foundations vind ik deze Wonder Finish dan nog het best meevallen. Spijtig, maar deze is ook nog steeds geen match met mijn huid.

Voor mij zijn bijna alle budgetfoundations een no-go. Ik vind er nooit iets die goed aansluit bij mijn eigen tint. Ze hebben bijna allemaal een roze ondertoon terwijl ik een gele nodig heb. Meestal ook te donker, te oranje…

Als jij nog een budgetfoundation weet met gele ondertoon, niet te donker รฉn geschikt voor een gemengde huid —-> LEAVE A COMMENT! De Healthy Mix van Bourjois schijnt daar min of meer aan te beantwoorden volgens sommigen. Klopt dat?

Written by Eva

19 thoughts on “Wrong colour foundation

  1. Echt zo vervelend, denk je de juiste kleur gekocht te hebben kom je eenmaal thuis merk je dat het totaal je kleur niet is. Je bent van Belgie dus je snapt me wel, soms loop je in de carrefour of de delhaize en denk je oo ik ga deze foundation eens proberen, ookal kun je hem niet swatchen gewoon gokken op de juiste kleur. Echt zo niet handig! Het is alleen zo verleidelijk want ik heb al gemerkt dat sommige merken daar goedkoper zijn dan in de kruidvat! ๐Ÿ˜€

  2. Oh meid, ik ken het probleem, met foundation is het echt trial en error. Zelf heb ik nu mijn perfecte kleur gevonden, bij Bourjois; de 53 Light Beige. De ideale match! Maar ik heb veeeeeeeeeeel foundations gekocht en geprobeerd om nadien weer te laten liggen omdat de kleur niet juist was. En swatchen in de winkel helpt weinig, je moet ‘m echt op voorhand kunnen proberen op je hele gezicht en een ganse dag dragen. Leve staaltjes dus!

  3. ik heb al een paar verschillende uitgeprobeerd,zo vind ik GOSH echt vreselijk,niet alleen qua kleur maar gewoon alles is vreselijk aan die foundation brrr,maar die van de HEMA blijft favoriet hihi dekt als een malle ( wel mooi hoor ) en is voor mij gewoon de perfecte kleur ondanks mijn super bleke huidje (:
    xoxo

  4. Hey Eva, my undertone is yellow as well and I love Bourjois Healthy Mix! It’s my first foundation ever and still a go-to. I call it my lazy day foundation because I don’t need a brush to blend it in, which means I use it all the time! I haven’t tried the new version yet, but I’m hoping the shades and texture have largely stayed the same. Anyways I’d totally encourage you to check it out!

  5. Helaas kan ik je hiermee niet adviseren omdat ik zelf geen foundation gebruik. Misschien toch het beste als je je laat adviseren hierover, betaal je misschien wat meer maar veel miskopen zijn bij elkaar opgeteld ook een hoop geld.

  6. Reblogged this on LL BeautyBlog and commented:
    Ik heb bij Yves Rocher op de gok een foundation besteld en die past gelukkig (!!) prima, vond het ook eng om het zo te doen, maar ja geen tijd/win om naar de winkel te gaan. Misschien kun je op hun website kijken, ze hebben meerdere soorten, ook wat goedkopere. Ik gebruik zelf de Fond de teint serum volume effect, iets duurder maar bevalt me uitstekend! Succes ๐Ÿ™‚

Geef een reactie

