Haartrend 2013: De vlecht

Op het gebied van vlechten veranderd er een heleboel de afgelopen jaar. Allerlei creatieve mensen zijn met deze trend aan de slag gegaan en dat heeft geresulteerd in ware kunstwerkjes in de haren van meiden over de hele wereld. De vlechttrend is over komen waaien uit Scandinavië, waar de vlecht een traditionele haardracht is en waar jonge meiden veel knutselen aan nieuwe vormen van vlechten. Hieronder staan een aantal populaire vlechttechnieken die je zelf ook kan leren!

invlecht

De invlecht

Zoals op de foto te zien is worden vlechten dit jaar veel ingevlochten in het haar, waardoor de vlecht een ondersteunend onderdeel word van je kapsel. Als je het eenmaal onder de knie hebt doe je deze vlecht binnen de kortste keer met je ogen dicht Moeilijk?

waterval vlecht

De watervalvlecht

De waterval vlecht is een stuk moeilijker om te maken. Helemaal als je het zonder hulp moet doen kan het lastig zijn om deze vlecht in te krijgen. Het kan daarom leuk zijn om dit samen met een vriendin te doen. Dan kunnen jullie gelijk allebei deze techniek onder de knie krijgen! Om de vlecht op te vrolijken kan je accessoires, zoals bloemen of clipjes in je haren doen.

visgraatvlecht

De visgraatvlecht

Deze vlecht is erg makkelijk onder de knie te krijgen en is vooral geschikt als je soepel en dun haar hebt. Als je een ‘slordige’ visgraatvlecht wil dan hoef je het haar niet te kammen van te voren, maar als je een mooie visgraat in je haren wil dan is het aan te raden om je haren van te voren te kammen. Zoals je op de foto ziet geeft een mooi kanten shirt een leuk effect bij de visgraatvlecht, denk er dus ook goed over na welke kleren je aantrekt. Er zijn zelfs meiden die hun kleding kopen op basis van hun haarstijl!

18 thoughts on “Haartrend 2013: De vlecht

  1. De invlecht en de visgraat vlecht vind ik heel erg mooi!
    Binnekort komt er trouwens een how-to van de visgraat vlecht op de site 😀
    Zelf vlecht ik eigenlijk mijn haar nooit omdat het niet zo lang is, en bij lang haar vind ik het altijd wel leuker staan!
    Liefs

  2. Ik zou willen dat ik zo goed kan vlechten! Mijn haar is erg lang en een vlecht zou een uitkomst zijn! helaas is invlechten niet mijn sterkste punt. Ik ga de tutorial eens bekijken haha Wellicht helpt het 😉

  3. Ik ben zelf helemaal gek op vlechten. Bij mijzelf lukt het niet zo goed, maar vriendinnen komen vaak vragen of ik hun haar niet wil doen. Visgraat is één van mijn favorieten omdat je daar zoveel kanten mee uitkunt! Liefs, Laura

Geef een reactie

