Philosophy: The Microdelivery Peel

SAM_0391

Een fel gehypet product in beautyland. Zo’n producten testen vind ik altijd extra spannend. Zou het nu echt een holy grail zijn? Only one way  to find out…

Een paar maanden geleden was ik aanwezig op een Philosophy event in Antwerpen. Ik had enorm veel geluk om de microdelivery peel in de goodiebag te vinden. Na al de lovende woorden van collega-bloggers over dit product waren de verwachtingen torenhoog.

SAM_0395

The microdelivery peel is een kit die bestaat uit twee producten. Hierboven zie je de vitamin c/peptide crystals.

SAM_0396

De kleur én de geur van sinaasappels. Visueel is dit product alvast tip top. De structuur is stevig en de korrels aan de grove kant.

SAM_0400Ziehier product nummer twee:  lactic/salicylic acid activating gel.

Wat is het doel van deze peel?

  • smoothes and resurfaces rough texture
  • helps minimize the look of fine lines
  • helps brighten and even skin tone

SAM_0402

Heel simpel in gebruik. Eerst breng je de oranje scrub aan. Daarna voeg je de gel toe. Die meng je goed. Je zal merken dat het mengsel warm wordt en begint te schuimen. Dat proces heb ik hieronder proberen vast te leggen.

SAM_0404

Ik heb deze kit uitvoerig getest en kijk er met een gemengd gevoel op terug. Deze review is zoals altijd gebaseerd op mijn eigen ervaringen. Wat voor mij goed werkt, werkt misschien niet goed voor jou en vice versa.

Ik merk dat mijn huid strakker wordt. Blijkbaar begint huidverslapping al in je twenties (help!). Ook straalt mijn huid meer. Tot zover de good part. Ik heb een vette huid en dat gaat gepaard met lichte acne. Mijn huid kan ook gevoelig reageren op sommige producten. Daar wringt het schoentje…Na de microdelivery peel zijn de puisten dubbel zo dik en dubbel zo rood. Een overgevoelige huid, té agressieve producten, acne die niet overweg kan met een peeling…No idea but this product just doesn’t do the trick for me. Helaas…

Heb jij de microdelivery peel al geprobeerd?

Written by Eva

16 thoughts on “Philosophy: The Microdelivery Peel

  1. Ik heb deze een tijd in mijn bezit, maar ik gebruik hem minimaal. Zelf een mega gevoelige huid en ‘scrub’ de peeling dat ook zeker niet op die zo gevoelige delen. Verder maakt het mijn huid wel heerlijk zacht.

  2. Ik ken het niet, maar denk dat ik ook zo’n reactie ga krijgen. Heb ook een vette huid en gevoelig voor acné, dus ik denk dat ik deze oversla. Het is natuurlijk wel mooi meegenomen dat je huid wat strakker wordt!

  3. ik ga hem zeker niet kopen,ben bang dat het een negatieve werking heeft op mijn huid,dan maar iets anders !
    wel goede review trouwens,fijne en eerlijk review,heerlijk om te lezen (:
    xoxo

  4. Ik heb dit product nu twee keer gebruikt. En inderdaad, een babyzachte gladde huis. Maar de dag erna kwamen er allemaal dikke puisten op. Misschien is dit een goed teken, dat de vuiligheid naar buiten komt of zoiets.

Geef een reactie

