La Roche-Posay Effaclar Mat dagcrème

effaklarmat

Vorige week stond ik op met een himalaya-gebergte op mijn gezicht. Kin, voorhoofd, beide wangen…ik ben de tel kwijtgeraakt. Het was toch zeker geleden van mijn 15de levensjaar dat ik nog zo veel puisten had. Grote paniek! Hoe los ik dit in godsnaam op…

Ramp o ramp. Ik zag mezelf al kerst vieren met een gezicht vol concealer. Niet bepaald stylish. Dit probleem MOEST opgelost worden voor de feestdagen. Met de handen in het haar begon ik oplossingen te bedenken. Eau précieuse? Werkt voor geen meter bij mij. Sad but true. Een dikke klodder inotyol er op? Hielp ook niet.

Plots herinnerde ik mij dat ik ergens in mijn lade nog een staaltje liggen had van La Roche-Posay Effaclar Mat. Praise the lord voor deze inval, want het werkte!

HPIM6166

Dit is een staaltje van 3 ml. Net genoeg voor de laatste weekjes van 2012. De knijptube is handig en hygiënisch. Alleen spijtig dat je niet kan zien hoeveel er nog in zit.

Wat lezen we op de verpakking?  Sebum-regulerende, hydraterende verzorging. Anti-glimmen. Verkleint de poriën. Getest op vette huid. Zonder parabenen.

effaclarmat2

De crème is half wit, half doorzichtig. Heel zuinig in gebruik want hij smeert goed uit. Een erwtje is ruim voldoende voor heel m’n gezicht. Trekt snel in en zorgt voor een mat effect. Een LANGDURIG mat effect. Met andere mattifiërende crèmes duurt het effect hoogstens een uur bij mij. Deze crème houdt me het grootste deel van de dag mat. Het himalaya-gebergte verdween als sneeuw voor de zon. Deze lady gaat de feestdagen tegemoet zonder puistjes. Wohoo!

Je hoort me al aankomen. Dit product heeft het geschopt tot Holy Grail. Een zeer select lijstje. De full size versie komt sowieso op de wishlist. Ik kan hem dan ook aanraden aan iedereen die een vette huid heeft of in sneltempo een paar puistjes moet laten verdwijnen.

Wat is jouw holy grail voor een vette huid/puistjes?

Written by Eva

16 thoughts on “La Roche-Posay Effaclar Mat dagcrème

  1. Ik heb een tijd geleden ook zo’n testertje gebruikt van een La Roche Posay product.
    Met als gevolg een allergische reactie op mijn wangen. Verschrikkelijk was dat. Knalrood, pijnlijk, … Ik heb het er meteen weer afgewassen.
    Die ervaring houdt me eigenlijk toch wel tegen om andere La Roche Posay producten te gaan uitproberen.

  2. Ik heb echt mijn hele puberjaren last gehad van acne, en zo nu en dan heb ik ook nog eens een zoete inval. Mijn holy grails zijn Avene Triacneal voor de gewone onzuiverheden en een huisbereid middeltje van de dermatoloog voor de hardnekkige puistjes. Een weekje smeren en we kunnen weer doen alsof het nooit gebeurd is 🙂

    • Hoi Julie,
      Ik werk bij Farmaline.be, de online apotheek waar Eva deze staaltjes vandaan heeft. Je kan de Effaclar Mat dus bij ons bestellen! Als je even laat weten dat je een bestelling hebt geplaatst (claudia@farmaline.be) wil ik graag nog wat extra staaltjes bijvoegen! Groetjes

Geef een reactie

