L’occitane LE Lucky Flowers: Date Bouquet hand cream

L’occitane heeft een nieuwe limited edition genaamd ‘shea lucky flowers’. Mooie naam hé? Voor deze collectie lieten ze zich inspireren door twee West-Afrikaanse tradities: manden vlechten en het vertellen van verhalen. De drie geluksbrengers zijn: rozenblaadjes, dadelboeket en mangobloem. Vandaag test ik voor jullie de handcrème van dadelboeket.

De handcrème heb je dus in drie versies: mango, dadel en roos. Je kan kiezen tussen  30ml en 150ml. De crème bevat een hoge concentratie shea boter (20%). Shea boter voedt en verzacht de huid.

De tekening op de tube vind ik mooi bij alledrie de versies. De kleuren zijn aangepast aan de ingrediënten. Aangezien ik de dadelversie heb, is de tekening bruin.

Tijd om de crème zelf eens onder de loep te nemen.

Op het eerste zicht ziet het er een dikke, vettige crème uit maar dat is niet het geval. De crème smeert goed uit. Kijk maar:

 

De crème trekt relatief snel in, voor mij is dit een pluspunt. Bovendien laat hij geen vettig laagje achter, nog een groter pluspunt!

In de geur kan ik dadel herkennen. Een speciale geur, die ik nergens anders tegengekomen ben. Hij blijft nog een tijdje hangen, daarna wordt hij subtiel.

Deze versie van 30ml is te koop voor 7 euro.

Spreekt dit product jou aan?

Written by Eva

15 thoughts on “L’occitane LE Lucky Flowers: Date Bouquet hand cream

Geef een reactie

