NOTD: Indigo 154

 

Een lakje van de Zeeman, wat kunnen we daar van verwachten? Dit lakje is trouwens van hetzelfde merk als het lippotlood die ik vorige week reviewde. Dat potlood bleek ondanks zijn lage prijs een goed product. Kan deze lak de reputatie van het merk Indigo positief of negatief beïnvloeden? Find out!

Het flesje was nog voorzien van een plastic laagje. Qua bescherming zat de verpakking dus goed. Alleen jammer dat het lettertype praktisch onleesbaar is. Gelukkig plakt onderaan nog een sticker met wat informatie.

 

Het flesje bevat 12 ml. Best veel. Dit lakje heeft geen naam, wel een nummer. Nummer 154.

De borstel maakt het lakken makkelijk. De dekking is ook in orde. Dit is het resultaat na 1 laagje.

De kleur is een mix van oud roze, oranje en roestbruin. Een metallic finish zie ik iets minder graag.

 

Hetgene die mij het meest teleurgesteld heeft is de geur. Al tijdens het lakken was er een zeer sterke, chemische geur aanwezig. Geen probleem dacht ik, na het drogen verdwijnt die geur wel. Helaas pindakaas. Een uur later zat ik boterhammen te eten en telkens ik een hap nam van mijn boterham rook ik weer die chemische geur. Aangenaam is anders. Naarmate de tijd vorderde, minderde de geur. Helemaal weg is hij nog niet.

De lak droogt ook traag. Verwacht je dus maar aan fingerprints. Er is snel een brok af, binnen het uur. Het is erg om te zeggen maar ik moet echt zoeken naar positieve eigenschappen. De dekking, de grote inhoud en de prijs…that’s all.

Conclusie: ik raad deze lak niet aan.

Written by Eva

14 thoughts on “NOTD: Indigo 154

Geef een reactie

