If you were a rich girl…?

 

 

 

 

 

 

 

 

’s Avonds laat kom je tijdens het zappen wel eens een interessante reportage tegen. Gisterenavond viel die eer te beurt aan Telefacts Zomer. De bewuste reportage ging over miljonairs en bijhorende luxe(producten).

De miljonairs in kwestie waren meestal niet te zien. Blijkbaar toch een beetje schaamte voor de gigantische bedragen die ze spenderen. We konden wel de personal assistants volgen die in opdracht de reisjes boekten voor de miljonairs, hun met diamanten bezette pen gingen ophalen,…à la Anne Hathaway in The Devil Wears Prada.

Maar over welke bedragen hebben we het nu? Daarvoor zit je best even neer. We hebben het over parfum van 15 000 euro, een pen van 180 000 euro, een apartement in Saint-Tropez voor 10 000 per week…Peanuts right?!

Voor mensen die 30 000 000 euro hebben is 10 000 echt wel een ‘normaal’ bedrag tijdens het shoppen. Ben ik daar jaloers op? Eigenlijk niet. Eens een dagje de ‘grote madame’ spelen zou elke vrouw wel willen denk. Maar iedere dag van het jaar? Dat zou ook gaan vervelen. Bovendien is het zo leuk om te sparen voor iets en het dan uiteindelijk kunnen kopen. Deze miljonairs hoeven nooit te sparen en te verlangen want alles wat ze zien kunnen ze direct kopen.

Ben jij jaloers op deze mensen? Zou jij als miljonair ook schuldig zijn aan shoppingtripjes van tienduizenden euro’s?

Written by Eva

11 thoughts on “If you were a rich girl…?

  1. Oooh ja, ik zou mezelf er wel in kunnen vinden ! Maar, zoals je zegt, kan ik me inbeelden dat het al snel verveelt en beelden zoals we zien in de films van vrouwen in hun ‘ golden cage’ zijn wss meer realiteit dan we denken.

  2. Het is wel fijn wanneer je gewoon zorgeloos kan kopen wat je wilt. Ik kan me er eerlijk gezegd niets bij voorstellen om in 1x 10.000 te verbrassen tijdens het shoppen. Jaloers ben ik niet, zonder ’n miljonairs bankrekening ben ik ook gelukkig. Maar voor een dagje zou ik zeker eens miljonair willen zijn 😉 dat ga ik zeker niet ontkennen..

  3. Het zou inderdaad geen straf zijn om zo veel geld te hebben. Is het een beetje gek als ik bijna meteen aan het verbeteren van de wereld denk hahaha? Ik zou goede doelen steunen voor het milieu en tegen dieren mishandeling (:

    En daarna zou ik mezelf belonen met een uitgebreide shop sessie (:

  4. Ik ben niet jaloers op mensen die het beter hebben dan mij, waarschijnlijk werken zij er ook gewoon hard voor, of niet natuurlijk. :””’) Gun het ze allemaal! Zelf zou ik wel zo kunnen leven, maar ik zou ook blijven werken. Maar dat is omdat ik niet stil kan zitten. Ik werd al naar toen ik twee dagen rust moest nemen met mijn verstandskiezen.. TERRIBLE zeg ik je.. echt afschuwelijk. xD

  5. Hmm interessante vraag! Het lijkt me heerlijk om alles te kunnen kopen wat ik wil en alleen maar doen en laten wat ik zelf wil en dus niets moeten (werken bijvoorbeeld haha). Maar wat je zegt, het is zo leuk om te sparen voor iets en het dan te kunnen kopen, dat maakt het specialer. Dus tja, ik twijfel eigenlijk haha!

  6. Ik zou echt geen duizenden euro’s kunnen uitgeven aan dingen waar je gerust zonder kan, een dure pen, parfum… Maar mij eens laten gaan voor een nieuwe auto, uitgebreide reis, … yes please 😉

  7. Ik heb de reportage ook gezien en zat met open mond te kijken. Ik snap echt niet hoe je zoveel geld aan iets dom als een pen kan geven. Zoals jij zou ik ook wel eens voor een dag willen shoppen zonder budget, maar dat hoeft voor mij niet alle dagen.

Geef een reactie

