Een dagje Gent

Gisteren maakte ik een uitstapje met een goede vriendin. Daar stonden we dan Gent, met donkere wolken aan de hemel en een temperatuur die niet veel goeds voorspelde…Komt dat wel goed?

Ik had speciaal mijn fototoestel mee om mooie foto’s te maken en het weigerde toch wel dienst zeker?! Gelukkig had de partner in crime haar gsm een goed fototoestel 🙂

Het eerste wat ik wou doen was naar de Starbucks gaan. Call me crazy maar ik was nog nooit een Starbucks binnen geweest. Wachtend op mijn Vanilla Latte waande ik me even in de States.

Zijn onze nageltjes niet prachtig gelakt? 😉

We gingen de hoek om en daar kwam Beauty Queen in ons vizier. Helaas was de winkel gesloten. Dan maar even door het venster gegluurd. Er stond ook een man voor de deur, hij is de persoon die de bloemen aan de deur gehangen heeft. Geen flauw idee wat daar de bedoeling van was but we’d like to know!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het Gravensteen hoort er uiteraard ook bij. Imposant gebouw!

In Gent is er ook veel water. We kwamen meerdere bootjes tegen met kinderen van de jeugdbeweging. Er kwam plots een ‘echte’ boot in hun vaarwater, gelukkig zijn ze niet op elkaar gebotst.

De Graslei en de Korenlei. De place-to-be bij mooi weer.

Ergens goed verstopt heb je het Groot Vleeshuis. Klinkt zeer smakelijk hé. #sarcasm Het is een hal waar ontelbare hespen aan balken hangen. Daar kun je ook typische streekproucten kopen. Voor de gevoelige vegetariêrs, je bent gewaarschuwd!

Die klok vond ik prachtig. De frisse, witte wijzerplaat trok direct mijn aandacht tussen de grauwe kleuren van de oude gebouwen.

Tijd om naar het station te vertrekken. De tram zat stampvol. De hitte was onbeschrijfelijk. Mijn haar plakte gewoon in mijn nek.

Dit was het dan. Volgende keer zullen we nog meer foto’s trekken! And girl, thanks for the lovely afternoon 🙂

Written by Eva

17 thoughts on “Een dagje Gent

  1. Woa, al die mensen in de tram.. terrible! Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad, volgende keer moet de camera het doen hoor. 😀 Die bloemen aan de deur, ook een oplossing, hopelijk werden ze niet gekaapt. xD

  2. Super leuke foto’s. Ik ben nog nooit in Gent geweest dus zo heb ik er toch een indruk van gekregen. Lijkt me een leuke stad. Grappig die bloemen bij Beauty Queen. Iemand die daar werkt heeft zeker een aanbidder 😉

Geef een reactie

