EOTD: bronze goddess by Cynthia

 

 

 

 

 

 

 

 

Deze week was het bloedheet, ideaal om een prachtige zomerlook te maken dachten de Beauties@Work. True that girls, een prachtige inspiratiepicture als cadeau en een geweldige zon die aanwezig was. Misschien brengt de look geluk? En komen er nog amazing and sunny days aan?!

Geen zomerlook qua naturel producten, aangezien er al zoveel looks zijn hoe je het beste je make-up kunt dragen met deze smeltende dagen, geef mij maar gewoon fullface make-up hoor! Een zomerse look, gewoon heerlijke tinten die je graag in cocktails ziet verschijnen terwijl je op het strand ligt bruin te bakken met je grote zonnebril op en niet te vergeten je sombrero!

 

 

 

 

 

 

 

 

De welbekende Estee Lauder parfum, Bronze Goddess, is voor vele bekend terrein! De zeegroene kleur wat langzaam naar een goud/brons randje verloopt, prachtig om te zien. Eva is verzot op dit flesje maar heeft het spijtig genoeg nog niet in haar verzameling. Toch wou ze iets met dit prachtige flesje doen en toen mailde ze mij met de vraag als ik een zomerlook kon maken met de kleuren van het flesje.

Dit is de inspiratiefoto die ze me doormailde:

 

 

 

 

 

 

 

 

Dankzij enkele MAC samples, inclusief een mixing medium, kwam ik al een heel eind!

 

 

 

 

 

 

 

Met de warme en benauwde dagen is het helemaal belangrijk om je ogen goed te primen, zodat het niet kan gaan creasen. Hiervoor gebruikte ik de oogschaduwbasis van Too Faced, namelijk de Shadow Insurance en die blendde ik met mijn vinger over mijn ooglid tot onder mijn wenkbrauw en ook onder mijn oog.

In mijn binnenste ooghoek ging ik voor een oogschaduw van GOSH, Glamour, een gouden tint met wat grove glitters die dankzij de mixing medium van TheBodyNeeds geweldig op zijn plek bleven zitten. Een mixing medium zorgt ervoor dat de oogschaduw beter tot zijn recht komt, door de tint met een waterig goedje te mengen knalt hij nog meer, spectaculair!

 

 

 

 

 

 

 

Ook deed ik dit bij de kleur op mijn ooglid, toevallig een andere oogschaduw van GOSH die ook in samenwerking met de mixing medium op mijn ooglid terecht kwam. Op het moment dat Copper, de oogschaduw, bijna was opgedroogd, blendde ik hem mijn arcadeboog in met een blending brush van ELF. Dit zorgde ervoor dat hij er smooth uit kwam te zien!

De gorgeous blauwgroene tint, Teal, bracht ik in mijn arcadeboog aan, eerst heel licht om de kleur op te bouwen, om hem vervolgens goed aan te zetten. Maar voordat ik dat deed, zorgde ik ervoor dat zodra ik een nieuwe laag had, mijn oogschaduw goed had geblend. Zowel naar binnen toe als omhoog. Om de oogschaduw beter te blenden, gebruik ik altijd de “blendtrick”, gewoon een neutrale tint onder je wenkbrauw, wit of crèmekleurige, zolang je maar een basis hebt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Onder mijn oog ging ik ook weer voor Teal van MAC, gewoon omdat de tint amazing is! Zeker fullside-waardig! Ik zorgde ervoor dat hij mooi in mijn buitenste ooghoek overliep en overvloeide in de gouden tint, door die twee te blenden.

De look is pas echt compleet met een zwarte winged eyeliner, hiervoor heb ik de gelliner van Catrice gebruikt, Black Jack with Jack Black, inclusief een wit oogpotlood van de Etos. Mijn wimpers krulde ik met een wimperkruller en voorzag ze van een laagje Essence Maximum Definition Volume Mascara!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geen lipglosses met het warme weer, gewoon een simpele lipliner, wel één van mijn favorieten, namelijk de lipliner Toffee 010 van Miss Sporty! Een geweldige tint die bijna bij elke look past, hij maakt mijn lippen net niets donkerder, maar de combo is classy om te zien.

Inspiratiefoto’s helpen je vaak verder in make-up looks, omdat je wat buiten het boekje gaat. Stap eens uit je comfort zone en doe gek! Het is niet verkeerd om eens wat anders te doen. Door de foto van de Beauties, ben ik weer een zomerse make-up look rijker, thanks a lot girls!

Written by Cynthia

Wat heeft ze er weer een prachtige look van gemaakt. Perfect wat ik voor ogen had! Heel erg bedankt Cynthia voor de prachtige foto’s en de fantastische uitleg over hoe deze look tot stand gekomen is. Voor diegene die haar nog niet kennen (shame on you!) check zeker haar blog www.beautykoning.com voor meer van deze fantastische looks!

18 thoughts on “EOTD: bronze goddess by Cynthia

  1. Pingback: How to: B@W. « Beauty Koning

Geef een reactie

