Henné Natur

Henna gebruiken om je haar te kleuren is een goed alternatief voor de chemische kleuringen. Maar je kunt ook henna gebruiken om je haar te doen herleven, een boost te geven.

Ik kocht een doosje met hennapoeder dat geen kleur nalaat op je haar. Ik betaalde hier zo’n 2 euro voor in de natuurwinkel. Er staat op het doosje dat ultralichte haarkleuren dit beter niet gebruiken omdat er een groene schijn in het haar zou kunnen zitten na gebruik.

Het was eens iets anders dan een haarmaskertje: je neemt het groene poeder, mengt het met wat lauw water en begin de groene drek maar op je haar te smeren! Ik ga eerlijk zijn, superleuk is dat nu ook weer niet, want henna heeft ook een specifieke geur. Maar wie mooi wil zijn, moet af en toe eens afzien… .

Je laat het product minstens 30 minuten inwerken, je kan zelfs gaan tot 2 uur. En dan spoel je het gewoon terug uit. Het kan wel even duren vooraleer al die groene smurrie er uit is.

Het resultaat? Mijn haar voelde eerst nogal droog en stug aan, maar ik denk dat niet alle henna uit mijn haar was gespoeld. Het was pas de volgende dag dat ik merkte dat het mijn haar echt wel goed had gedaan. Mijn haar had meer glans, was zachter en gemakkelijk doorkambaar. Dus ja, die groene smurrie had zijn werk goed gedaan!

Van één keer te gebruiken mag je ook niet te veel verwachten, een update volgt wanneer het doosje leeg is.

Update 4/06/2012

Wel zo gelukkig ben ik eigenlijk niet met dit doosje… . Ik weet het niet, ik het gevoel dat mijn haar enkele dagen na gebruik een droog gevoel heeft. Ik stel me bij henna altijd oosterse vrouwen met prachtig glanzend haar voor. Mijn haar mist dat precies met dit product. Het doosje is nog niet leeg, misschien moet ik gewoon nog wat wachten. Ik blijf jullie alvast op de hoogte houden!

Written by Silke

9 thoughts on “Henné Natur

  1. Ik wil het zelf ook nog een keer gaan proberen, lijkt me echt fijn spul! Heb het een keer verkocht aan een mannelijk klant op mijn werk. Die was echt super enthousiast toen ik het vertelde en wilde het ook gaan proberen!

  2. Ik kleurde in het middelbaar mijn haar met henna en ik kreeg dan ook altijd de opmerking dat mijn haar blonk gelijk een spiegel *egostreel*
    Waar heb je het goedje gekocht? Misschien dat ik wel om de uitgroei tegen te gaan weer terugschakel op henna.

    En wat stinkt het!

Geef een reactie

