What men know about make up

Hoeveel kennen mannen van de make-up wereld? We gaven de test aan een echte man die graag ver weg blijft van de schoonheidsproducten. We schotelden hem enkele vraagjes voor die voor ons vrouwen een makkie zijn. Deze ‘tag’ is uitgevonden door Chantal van http://www.bysjanty.nl/. Zij was benieuwd naar de resultaten van de andere mannen. Hopelijk lees je mee πŸ™‚

1. Waar gebruikt men concealer voor?

Concealer is iets voor oneffenheden op je huid weg te werken?

2. Waarom gebruiken sommige vrouwen Blotting Paper?

Om je make-up open te wrijven of zo. Geen idee dat dit bestond zelfs.

3. Als ik zeg dat ik mijn gezicht ga preppen en primen, wat ga ik dan doen?

Dat is voordat je je gezicht begint vol te smeren, je kuist het af en legt dan een grondlaag op je gezicht. Met wat je dat doet, weet ik niet.

4. Waar op je gezicht breng je highlighter aan?

Op je ogen?

5. Base- en topcoat, wat is dat?

Basecoat is de bruine laag die je op je gezicht smeert, die bruine verf in dat potje van je.

6.Β  Nu nog enkele typische termen:

Blenden:

Twee dingen door elkaar mengen? Maar wat dan?

Crease:

Hoeveelheid van make-up of zo.

Fall-out:

De tijd dat het duurt vooraleer je make-up weg is.

Chippen:

Een exta laagje op je gezicht leggen.

Smugden:

Met zo’n borsteltje iets aanbrengen?

Written by Silke

16 thoughts on “What men know about make up

  1. Haha leuk! Al moet ik zeggen dat ik ook niet echt goed ben met termen..Ik weet prima wat ik op mijn gezicht moet smeren maar chippen? Sorry haha!

    Flo xxxx

  2. Pingback: What men know about make-up « Beautyblog – MissEvie.nl

Geef een reactie

