Catrice Infinite Matt foundation

 

 

 

 

 

 

Ik ben grote fan van poeders. Blush, highlighter, bronzer…Iets op mijn gezicht smeren doe ik eigenlijk niet zo graag. Vaak gebruikte ik dan ook poeder in plaats van foundation. Daarmee had je natuurlijk geen zo’n mooie dekking en bleven de ‘foutjes’ zichtbaar. Toen ik op verschillende blogs zoveel positieve reacties las over de infinite matt ben ik dan maar gezwicht…

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten heeft catrice ook nog die andere topper: de photo finish foundation. Door mijn gecombineerde/vette huid leek de infinite matt mij de beste keuze.

Je hebt keuze uit vier verschillende tinten. Mijn kleur is apricot beige geworden. De eerste twee kleuren bleken na het swatchen te wit te zijn en de vierde kleur was te donker.

 

 

 

 

 

 

De foundation smeert goed uit. Bij sommige foundations kan dat dik tegenvallen. Eén pompje van de infinite matt is voor mij ruim voldoende voor heel m’n gezicht. Dat zegt genoeg hé dames 🙂

Hij voelt ook zeer fris aan op de huid. Precies alsof er verfrissende elementen inzitten. Mijn mama heeft hem ondertussen ook gekocht en zij zei ook dat de foundation zeer fris aanvoelde. Je zou dus wel kunnen stellen dat het een foundation is die de huid goed laat ademen en de poriën niet (te veel) verstopt. Achteraf geen puistenaanval, oef.

Op mijn huid blijft hij goed mat, maar 18 uur is misschien wat overdreven. Wie draagt sowieso 18 uur aan een stuk make-up?

Voor deze foundation in een prachtig mat-glazen flesje van 30 ml betaal je 6,49 euro. Als je het mij vraagt zeker een goed product.

Kunnen jullie mij nog andere foundationtoppers aanraden van een budgetmerk? Liefst een vloeibare die geschikt is voor een gecombineerde/vette huid.

Written by Eva

19 thoughts on “Catrice Infinite Matt foundation

  1. Ik vind de matte uitstraling van de foundationflacon iets classy hebben! Zelf had ik altijd de andere foundation van Catrice, maar ik denk dat ik er eentje aan mijn wishlist moet gaan toevoegen!

  2. Ik heb eigenlijk nog nooit een foundation uitgeprobeert van Catrice.. Ben altijd een beetje bevooroordeeld over budget foundations! Vraag me niet waarom want heb eigenlijk nog nooit een slechte ervaring ermee gehad. Misschien dus toch maar een keertje proberen.

  3. Ik ben ook niet zo’n foundation-fan. Ik heb er wel altijd gehad, van de Hema en van Catrice en van Clinique en nog andere merken. Nooit eentje gevonden die ik goed vond. Sinds kort ben ik verslingerd aan de BB-crème van Garnier. Dekkend, licht op de huid en verzorgend. Alles in een potje. Dat vind ik pas echt ideaal! 🙂

Geef een reactie

