Bescherm je haar tegen de zon

De laatste dagen was het weer eindelijk zoals het zou moeten zijn in mei: redelijk warm en veel zon. Dat betekent dat we onze huid moeten beschermen tegen de zon. We zijn – tot onze grote ergernis- nog erg bleek en de zon kan dus veel schade toebrengen aan onze huid.

Maar daar gaat het niet over vandaag! Het gaat namelijk over onze volle haarbos die we vergeten als het aankomt op bescherming tegen de zon.

UV-stralen kunnen het haar broos en droog maken, daarnaast verlies je intensiteit van je kleur. Je haar donker kleuren in de zomer is nooit een goed plan! Maar ook omgekeerd: je haar blonderen kan nare gevolgen hebben (cfr. Oranje haar…). Wees dus voorzichtig en laat het kleuren door iemand die er iets van kent.

Gebruik in de zomer producten die je haar zullen beschermen tegen de zon. Onze aanraders zijn:

http://www.redken.com/products/haircare/color-extend-sun/color-extend-sun-solar-screen-spf-12

http://www.lorealparisusa.com/_us/_en/default.aspx#/?page=top{userdata//d+d//|diagnostic|main:pdp//objectid+HCa4_11//{pdp_tab:pdp_overview//objectid+HCa4_11//}|media:_blank|nav|overlay:_blank}

http://www.aveda.com/product/7524/17010/Hair-Care/Hair-Concern/sun-care/Sun-Care-Protective-Hair-Veil/index.tmpl

Written by Silke

15 thoughts on “Bescherm je haar tegen de zon

  1. Hahaha, je haar donker kleuren… En ik ging net nog eens naar kersenzwart grijpen :p Het zal dan misschien koperbruin worden. Hoe roster hoe beter naar ’t schijnt (toch voor deze zomer).
    Nu nog zo een uv bescherming voor mijn haar. Ik moet wel zeggen dat, als ik languit ga liggen bakken of als ik op reis ben, ik altijd mijn Audrey zomerhoed op heb. Yes, I am fabulous 😉

  2. Ik vind het altijd heerlijk dat mijn haar lichter wordt in de zomer als ik op vakantie ben. Ik bescherm me dus haast nooit, maar ik koop wel altijd haarmaskertjes voor beschadigt haar van de zon, die werken super =)

Geef een reactie

