Nailart: rood & metallic

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik ben nog echte amateur als het aan komt op nail art en eigenlijk zelfs op vlak van zonder vlekken je nagels lakken. Toch ben ik de laatste tijd steeds meer en meer gefascineerd door de kunst ervan.

Deze week dacht ik een eigen creatie te vormen met het materiaal dat ik al in huis had en zoals je op de foto kan zien is dit het resultaat geworden.

Aangezien ik zelf nog zo’n amateur ben is deze look dus helemaal niet moeilijk te verkrijgen!

Wat heb je nodig?

-Basecoat

-rode nagellak ( fame fatal 61 Essence)

-grijze/mettalic nagellak ( 620 Captain Sparrow’s boat Catrice)

-topcoat

-Nail art sticker (Essence french manicure black)

Plakband

Stap 1:

Breng je basecoat aan om je nagels te beschermen en een goede basis aan je nagellak te geven. Deze stap is optioneel, maar wel aan te raden.

Stap 2:

Neem je plakband en plak ze een paar keer op de achterkant van je hand. Anders is er nog teveel lijm en kan het je basecoat er af halen. Plaats de plakker schuin op je nagel en laat het stuk open dat je wil lakken in het rood. Lak daarna je nagels, je mag over het plakband heen lakken, dat is niet erg.

Stap 3:

Als de nagellak volledig droog is kun je plakband gemakkelijk verwijderen, normaal zou je geen vlekken mogen ondervinden op het bedekte deel. Is dit toch zo dan kun je met een oorstokje en wat remover je nagels proper maken.

Stap 4:

Neem je tweede kleur ( in dit geval grijs) en lak de rest van je nagel. Het is wat precisiewerk om niet op de rode nagellak te zitten. Maar met wat geduld en een stevige hand kom je al ver.

Stap 5:

Met nail art stickers kun je de look wat meer pit geven. Net op de rand waar de twee kleuren elkaar ontmoeten plak je de sticker.

Stap 6: Nu breng je een doorzichtige topcoat aan. Zo blijft je nagellak langer mooi en brokkelt ze niet snel af.

En nu heb ook jij deze look! Je kunt deze look toepassen met veel verschillende kleuren. Zwart-wit, goud – wit of eender welke twee kleuren jij wil. Zolang je het principe snapt kun jij binnen de 10 minuten supertoffe nagels hebben.

Kleine tip: je hoef niet al je nagels zo te doen. Ik heb enkel mijn duimen zo gedaan en de rest in het rood gelaten. Zo spaar ik tijd, maar heb ik toch nog een tof accent op mijn nagels.

20 thoughts on “Nailart: rood & metallic

Geef een reactie

