Essence pure skin: anti-spot moisturizer

De laatste tijd heb ik weer steeds meer last van acne en een vettige huid. Tijd om mijn dagcrème aan te passen dus.

Ik kocht deze dagcrème omdat ze de huid wel goed hydrateert maar toch de puistjes doet verminderen. Ik gebruik ze nu bijna een week en wil met jullie mijn eerste resultaten meedelen.

De crème trekt snel in, ruikt redelijk goed en is gemakkelijk aan te brengen.  Het droogt mijn huid niet teveel uit, want niet overal is mijn huid zo vet. De puistjes zijn niet aanzienlijk minder dan voorheen, maar vallen wel minder op. Ze zijn minder rood of staan tenminste niet meer op uitbarsten. ( klinkt vies, maar is wel de realiteit soms)

Op de achterkant staat dat je tweemaal op een dag moet aanbrengen, ik zou dit enkel in de ochtend doen. Tijdens de nacht herstelt de huid zich en heeft het andere behoeften qua crème. Kies daarom voor een geschiktere nachtcrème.

Ik zou deze crème aanraden bij een huid die al zijn ergste periode van acne achter te rug heeft.  Binnen dit assortiment van Pure Skin zijn er nog andere aanraders. Voordat je de dagcrème aanbrengt is het goed om eerst je gezicht te wassen met de Skin Wash van Pure Skin. Vergeet ook niet met regelmaat je gezicht te scrubben, dit kan al veel ontstoken puistjes voorkomen!

Prijs: rond de 2 euro

Gekocht in: kruidvat

Hoeveelheid: 75 ml

 

Update op 03/05/2012

Ik gebruik dit product nu al een tijdje en ik moet zeggend dat ik er best tevreden over ben. Helaas is mijn acne nog steeds niet volledig weg. Maar je mag ook niet verwachten dat een dagcrème alles zal oplossen! Mijn aanrader is dus om de huid voldoende te scrubben. Heb je heel erg hevig last van acne? Dan gaat dit niet weggaan met producten die oppervlakkig werken. Dan moet je een afspraak maken met de dermatoloog. Die zal jou zeer intensief werkende zalfjes voorschrijven of jou pillen laten nemen die van binnenuit het probleem aanpakken. Dit klinkt misschien schrikwekkend, maar dat is het helemaal niet. Acne is iets waar men tegenwoordig al heel veel middeltjes tegen heeft. Je hoeft dus niet rond te lopen met die vervelende pukkels, je kan er iets aan doen!

 

Silke

17 thoughts on “Essence pure skin: anti-spot moisturizer

    • Dit product is speciaal gemaakt voor een vettige huid met puistjes. Dit zou dus zeker helpen, maar het zal geen wondermiddel zijn. Elke dag scrubben, reinigen en de puistjes apart behandelen zal nodig zijn. ( afhankelijk hoe erg de puistjes zijn)

Geef een reactie

