Perfume bottle stash

Vandaag laat ik jullie kennis maken met mijn verzameling parfumflesjes. Zoals je kan zien is deze verzameling zeer bescheiden, maar daar is een goede reden voor. Ik was namelijk al jaren geleden begonnen met een verzameling. Op een dag dacht ik ‘uiteindelijk zit ik hier gewoon glas te sparen’ en ik heb ze toen weggesmeten.

Big mistake! Vorig jaar ben ik dan opnieuw begonnen met een verzameling en op de foto zie je mijn resultaat. In mijn collectie komen alleen lege flesjes. De parfumflesjes die ik heb waar nog parfum in zit staan niet op deze foto.

Nu even de collectie wat toelichten (van links naar rechts):

Miss Dior Cherie van Dior: jasmijn, oranjebloesem, vanille

Amor Amor van Cacharel: vanille, jasmijn,zwarte bes

Hypnôse van Lancôme: orchidee,jasmijn,vanille

Amor Amor Sunshine van Cacharel:abrikoos,orchidee,bergamot

Ralph van Ralph Lauren: magnolia,witte iris,muskus

Red Delicious van DKNY: lychee, appel,framboos

Zoals je kan zien aan de ingrediëntenlijst hou ik van bloemige, frisse geuren met een zoete toets 🙂

22 thoughts on “Perfume bottle stash

  1. Miss Dior Chérie heb ik ook, dat is inderdaad een prettig geurtje . Ik hou mijn oude parfumflesjes ook bij. Dat zijn er helaas nog niet zo veel, ik heb zo veel parfums in gebruik dat het moeilijk is om er eentje op te maken! Het flesje van Hypnôse van Lancôme ziet er trouwens erg mooi uit.

  2. Ik heb ook een hele tijd lang parfumflessen gespaard, en ik had veel originele. Toen ik verhuisde zag ik opeens hoeveel ik er wel niet had en besloot ik ze weg te doen want uiteindelijk namen ze veel plaats in. Ik zette ze in een doos bij de glascontainer voor de gelukkige vinder…nog geen twee uur later was de doos bijna helemaal geplunderd…nu, een hele tijd later vind ik het superjammer dat ik ze maar aan de glascontainer heb gezet…Ik had ze graag een beautyliefhebber cadeau gedaan!

  3. Pingback: Artikels uit de oude doos | BeautiesAtWork

Geef een reactie

