Essence my skin Mattifying Cream

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zoals je weet zijn er drie verschillende huidtypes: droog, gecombineerd en vet. Moeder natuur heeft mij een vette huid ‘geschonken’. Aangezien mijn huid al uit zichzelf goed blinkt, is dagcreme of gelijk welke substantie op mijn gezicht smeren echt een nachtmerrie. Mijn gezicht lijkt dan echt een oliebol en zo kan ik natuurlijk niet rondlopen. De hoop op een dagcrème die mijn huid niet (extra) deed blinken was al voor 95% opgegeven.

Ik kan je echt niet zeggen hoeveel producten tegen een vette huid en puistjes ik in mijn kast staan heb, maar het zijn er veel. Allemaal weggesmeten geld. Van goedkope tot dure producten, allemaal 1 week gebruikt en sedertdien niet meer geopend.

Toen ik op een dag in het kruidvat liep met een vriendin, zag ik de dagcrèmes van Essence staan. Mijn oog viel op een potje met de tekst ‘mattifying cream’. Die zou normaal gezien ideaal zijn voor mijn huid. Maar ja, dat zouden de andere producten in mijn lade ook moeten geweest zijn. Toch besloot ik om het er op te wagen. Het kostte maar iets van 2 euro en voor die prijs mag je al eens missen, niet?

Dit staat op het potje: “Exceptional light-weight cream with long-lasting mattifyin effect, specially formulated for the needs of combination skin.”

Ook wordt aangeraden om het ’s morgens en ’s avonds op te smeren. Zo gezegd, zo gedaan. De textuur is echt heel aangenaam. Zeker geen dikke vette crème, echt een frisse textuur die zeer goed uitsmeert en snel intrekt. Ruikt aangenaam en heeft een mooi zachtroze kleur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Resultaat: mijn huid blinkt niet, ziet er goed gevoed uit en zelfs mijn make up komt beter tot zijn recht!

Echt een topper: 9/10

17 thoughts on “Essence my skin Mattifying Cream

  1. ik heb zelf ook een vette huis, dus dit zou voor mij ook ideaal zijn! Staat dit gewoon in het make-up schap of op een andere plaats, want ik ben het nog niet eerder tegengekomen…

Geef een reactie

