Nivea babyolie

Je zou het misschien niet zo snel overwegen om babyolie mee te nemen uit de winkelrekken. Toch kun je het voor talloze doeleinden gebruiken! Vanaf nu mag dit niet meer ontbreken in jouw collectie beautystuff.

Gekocht bij Delhaize: 4 euro ongeveer.

Ten eerste is dit product geweldig voor je huid. Ik gebruik het nu zo’n twee weken en de conditie van mijn huid is er echt op vooruit gegaan. Het product moet zorgen voor een intensieve verzorging van de babyhuid. Het is dus zeker ook geschikt voor een volwassen huid. Schadelijke producten of hevige parfum zul je hierin niet vinden. Dit is dus zeker een aanrader voor de gevoelige huid, deze olie zal niet irriteren.

Ik gebruik ze vooral om mijn huid soepel en zacht te houden. Maar je kunt de olie ook gebruiken om bv. je make-upborstels schoon te maken. Je gebruikt de olie voor de steel, even een druppel op een watje en de penselen opblinken. Ze zullen er als nieuw uitzien.

Daarnaast is de olie ook geschikt om je make-up te verwijderen. Als je eyeliner hebt gebruikt of veel mascara is het soms lastig om die allemaal weg te krijgen. Je kunt wel van die removers kopen, maar dat irriteert de huid rond de ogen nogal snel. De olie is hier dus een ideale oplossing.

Wat mij vooral zo aantrekt in deze babyolie is het feit dat ze vrij snel in de huid trekt, er geen alcohol in zit en een huidvriendelijke pH-waarde heeft. Er komt jammer genoeg al genoeg troep op onze huid terecht, deze olie is dus eens een verademing voor de huid.

 

Update op 03/05/2012:

Ik heb nu nog steeds een kwart van mijn flesje over. Ik gebruik ze bijna dagelijks! Je hebt eigenlijk helemaal niet zoveel nodig om je make-up te verwijderen. Dit product blijft één van mijn favorieten om eyeliner of oogschaduw te verwijderen. De olie breekt de make-up zo gemakkelijk en snel, ik heb geen panda-ogen meer! Onlangs had ik last van erg droge huid, omdat ik te veel anti-acne producten door elkaar gebruikte. Het enige wat mijn huid kon verdragen op dat moment was deze olie. Het kalmeerde mijn huid en na twee dagen was het terug zacht. Een wondermiddeltje als je het mij vraagt ;).

 

Silke

16 thoughts on “Nivea babyolie

Geef een reactie

