Geheimen van de pro’s 3

Wenkbrauwen maken of kraken je gezicht

Het lijkt zo onbelangrijk, maar je wenkbrauwen kunnen je hele gezicht veranderen. Zorg er daarom voor dat ze een goede vorm hebben en dat ze de juiste kleur hebben.

Die goede vorm kun je krijgen door ze te epileren tot ze passen bij je gezicht. Wat past er bij mijn gezicht? Er bestaat een gouden regeltje om goede vorm te krijgen.

Stap 1: Neem een wit oogpotlood en ga dicht voor de spiegel staan. Zet het potlood verticaal naast je neusvleugel. Of trek een rechte lijn van je neusvleugel tot aan je wenkbrauw. Dat is waar je wenkbrauw zou moeten beginnen, alle haartjes daarbuiten mag je dus epileren.

Stap2: Trek een ‘figuurlijke’ lijn van het beginpunt van je neusvleugel door je pupil tot aan de wenkbrauw. Daar moet de boog komen, het stuk dat een beetje omhoog gaat. Epileer dus ietsje meer onderaan, maar laat de haartjes bovenaan met rust. Enkel die buitensporige haartjes mag je verwijderen.

Stap3: Trek een lijn van je buitenste ooghoek naar je wenkbrauw. Dat is waar de wenkbrauw moet eindigen. Dit kan betekenen dat je oftewel moet epileren of moet bijtekenen met een potlood.

Het bijtekenen van je wenkbrauwen…, onmiddellijk krijg je het beeld van een oma met opgetekende wenkbrauwen voor je . De realiteit is dat je wenkbrauwen soms te licht kunnen zijn van kleur en ze dus niet genoeg definitie geven aan je gezicht. Of er zijn te weinig haartjes en er zitten precies kale plekjes in je wenkbrauwen.

Je schaft je best twee potloden aan ( oogschaduw werkt ook). De eerste kleur moet licht zijn, bijna de kleur van je natuurlijke wenkbrauwen. De tweede kleur moet donkerder zijn, alvast een slagje donkerder dan je haarkleur. Mijn tip is om eerst iets plakkerig zoals lipbalm (bv labello, een doorzichtige lipgloss, primer, …) aan te brengen. Zo zorg je ervoor dat het product goed zal blijven hangen en je niet opeens in het midden van de dag een wenkbrauw mist. Je vult daarna je wenkbrauw in met de lichte kleur en zo bepaal je de vorm. Maak de wenkbrauw langer, dikker, … . Ga er dan overheen met de donkere kleur. Overdrijf hier niet in en zorg ervoor dat het natuurlijk lijkt, gebruik een wattenstaafje om overtollig product weg te doen.

Een laatste tip: laat je wenkbrauwen misschien één keer epileren door iemand met ervaring en blijf ze dan zelf goed onderhouden. 

9 thoughts on “Geheimen van de pro’s 3

  1. Ik had vroeger echt van die dikke, borstelige wenkbrauwen en ik vond ze verschrikkelijk, maar wist nooit hoe ik ze moest epileren. Sinds ik mijn wenkbrauwen netjes bijhoud vind ik dat het mijn gezicht meteen een mooiere uitstraling geeft!

  2. Leuke tip! Helemaal mee eens. Brows zijn heel belangrijk. Ik ben stiekem ook een beetje een brow-a-holic en laat er regelmatig iets aan doen omdat ik het zo belangrijk vind 😉

Geef een reactie

